Partnerzy serwisu:
Mobilność

Łódź: Czy dojdzie (w końcu) do integracji roweru miejskiego i wojewódzkiego?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
03-11-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
Łódź: Czy dojdzie (w końcu) do integracji roweru miejskiego i wojewódzkiego?
fot. Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego
Radni miejscy i wojewódzcy zapowiadają działania na rzecz integracji Łódzkiego Roweru Publicznego i systemu Rowerowe Łódzkie, działającego w 10 gminach aglomeracji. Choć oba systemy mają kilkuletnią historię, a od tego roku operatorem obydwu jest (ponownie) Nextbike, rowerów wypożyczonych w stacjach jednego z nich wciąż nie można oddawać w punktach zwrotu drugiego.

Uruchomiony w 2019 r. system „Rowerowe Łódzkie” miał w założeniu ułatwiać dojazd do stacji i przystanków kolejowych w 10 gminach (Koluszki, Kutno, Łask, Łowicz, Pabianice, Sieradz, Skierniewice, Zduńska Wola, Zgierz i w stolicy regionu). Impulsem do jego powstania był sukces odniesiony przez pierwszą edycję Łódzkiego Roweru Publicznego, działającego (wyłącznie w granicach Łodzi) od roku 2016.

Ponieważ w 2019 r. operatorem obydwu systemów był Nextbike, naturalne stały się pytania o ich integrację tak by rowery wypożyczone w stacji jednego z nich można było zwracać w drugim. Niestety, okazało się to wówczas niemożliwe z uwagi na różnice techniczne: Łódzki Rower Publiczny był w swojej pierwszej edycji systemem generacji III (z klasycznymi stacjami i elektrozamkami), a rower wojewódzki – generacji IV (z możliwością wypożyczania wyłącznie w oparciu o aplikację mobilną). W kolejnych latach, gdy Łódź zmieniła operatora swojego systemu na Homeport, stało się to dodatkowym utrudnieniem dla potencjalnej integracji.

Od wiosny bieżącego roku system ŁRP (tym razem IV generacji) znów prowadzi Nextbike. Prawie równocześnie zmieniła się konfiguracja polityczna: w tegorocznych wyborach samorządowych większość w Sejmiku Województwa Łódzkiego zdobyła koalicja z udziałem PO, która na szczeblu miejskim tworzy zaplecze władz Łodzi. Ponadto w obu systemach dobiega końca trwałość projektów (w przypadku Rowerowego Łódzkiego wynikająca z pozyskania dofinansowania unijnego). Powstała więc koniunktura odpowiednia do rozmów o zintegrowaniu obu systemów.

Komisja Rozwoju Regionalnego Gospodarki i Bezpieczeństwa Województwa Łódzkiego oraz Komisja Transportu i Ruchu Drogowego Rady Miejskiej w Łodzi odbyły w tej sprawie pierwsze wspólne posiedzenie. Dyskutowano na nim też o innych perspektywach rozwoju rowerowego transportu współdzielonego w Łodzi i w Łódzkiem. – Jesteśmy na dobrej drodze, żeby te dwa systemy być może w przyszłości zintegrować, ale oczywiście zależy to od decyzji władz województwa i miasta – stwierdziła po spotkaniu przewodnicząca Komisji Rozwoju Regionalnego Gospodarki i Bezpieczeństwa w Sejmiku Województwa Łódzkiego Hanna Gill-Piątek. – W integracji obu systemów jest duży potencjał. Wprowadzając do systemu rowery elektryczne i integrując go z przewoźnikiem kolejowym, jakim jest Łódzka Kolej Aglomeracyjna, można osiągać znakomite wyniki, jeśli chodzi o liczbę wypożyczeń – ocenił przewodniczący Rady Miejskiej w Łodzi Bartosz Domaszewicz.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nextbike Polska zakończył restrukturyzację

Prawo & Finanse

GZM konsultuje następne odcinki Velostrad

Mobilność

GZM konsultuje następne odcinki Velostrad

Metropolia GZM 05 lipca 2024

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Nextbike Polska zakończył restrukturyzację

Prawo & Finanse

GZM konsultuje następne odcinki Velostrad

Mobilność

GZM konsultuje następne odcinki Velostrad

Metropolia GZM 05 lipca 2024

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5